דיקור סיני לבעיות פוריות
24 בדצמבר 2012 – 22:16 | אין תגובות

מדי שנה יותר ויותר אנשים, זוגות נשואים, סובלים מבעיות פוריות. לעיתים המדובר בבעיות רפואיות של הגבר ולעיתים בבעיות של האישה. ישנם אף מקרים ששני בני הזוג צריכים לעבור טיפולי פוריות. האם ידעת כי דיקור סיני …

קרא עוד »
בריאות

תרופות

דיאטה ותזונה

טיפולים

מחלות ותסמונות

ראשי » טיפולים

הורדת כולסטרול – שיטות להוריד רמת כולסטרול רע בדם

פורסם על ידי eitan ב 20 באפריל 2009 – 10:08אין תגובות

לכולסטרול, שהוא אחד ממרכיבי השומנים בדם, ישנם לא מעט תפקידים חשובים בתחזוקת הגוף: הוא נוטל חלק פעיל ביצירת הורמוני המין וביצירת הורמונים אחרים החשובים לתפקוד השרירים, יש לו תפקיד פעיל ביצירת התאים, בבניית דופנות כלי הדם, ביצירת מלחי מרה ותפקידים נוספים וחשובים.

כ-75% מהכולסטרול בגוף נוצר מחומצות שומן רוויות בכבד ו-25% הנותרים מגיעים אל הגוף ממזון.

כולסטרול רע (LDL) הוא תוצר של מזון מהחי עתיר שומנים שאינו נספג בתאים אלא מצטבר בכלי הדם, גורם להסתיידותם ולרוע המזל עלול להסתיים בהתקפי לב, במחלות כלי דם ובאירועים מוחיים.

כולסטרול טוב (HDL) הוא הכולסטרול שנעשה בו שימוש מועיל על-ידי התאים והוא איננו מהווה סכנה לגוף. גם הכולסטרול הטוב וגם הכולסטרול הרע נעים בזרם הדם של גופנו באופן קבוע.

ערכי כולסטרול מומלצים

גם אם אינכם מוגדרים כבעלי סיכון לסבול מרמות כולסטרול גבוה, חשוב כי מדיי כחצי שנה תעשו בדיקות כלליות כולל בדיקות כולסטרול.

ערכי הכולסטרול המומלצים הם פחות מ-150mg/dL; הכולסטרול הגבולי נע בין 150 mg/dL ל-199mg/dL;

כולסטרול גבוה הדורש כבר טיפול נע בין 200mg/dL ל-499 mg/dL; וכולסטרול גבוה מאוד המהווה סכנה ממשית הוא מעל 500mg/dL.

טיפול בהורדת כולסטרול גבוה

כאשר ערכיו של הכולסטרול בדם הם גבוהים, צריך להפחית את צריכת המזונות העשירים בכולסטרול. חשוב מאוד לדעת, כי הכולסטרול מצוי רק במזונות מן החי.

ירקות או שאר צמחים אינם מייצרים כולסטרול; פרסומים שונים המופיעים על בקבוקי שמן קנולה, שמן זית או כל שמן אחר, המבטיחים היעדר כולסטרול, מבוססים על ההנחה שאדם ממוצע איננו יודע כי בצומח מעולם לא היה ולא יהיה גם כולסטרול.

ישנן דוגמאות רבות לסוגי מזון המכיל כולסטרול: ביצים, פירות ים כדוגמת השרימפס, גבינות צהובות וגם גבינות קשות העשירות בשומן, בשר ובעיקר איברים פנימיים כדוגמת קורקבנים, כבד ולבבות, חלקים שמנים בעוף, נקניקיות, קבאבים והמבורגרים מוכנים.

במזון שמקורו צמחי כדוגמת צ'יפס ובורקס אין אמנם כולסטרול אך הוא שומני מאוד ועודפי השומן שלו גורמים לגוף להתחיל לייצר כולסטרול בעצמו.

כמו כן, הימנעות מוחלטת מאכילת מזון המכיל כולסטרול איננה מומלצת, שכן, כאשר מזהה הגוף מחסור הוא מייצר לבדו כולסטרול.

מומלץ מאוד לאכול סיבים תזונתיים, שכן מרביתם אינם מתעכלים, הם קושרים אליהם את הכולסטרול ויחד איתו מופרשים מהגוף.

כמה דוגמאות לסיבים תזונתיים מומלצים: סובין, פשתן טחון, קטניות, קמח מלא ועוד שאר דגנים.

מומלץ גם לצרוך אומגה 3 המצויה בעיקר בגופם של דגי מים צפוניים קרים.

האומגה מפחיתה את הצטברות הכולסטרול בדם ומסייעת בתהליכי חילוף החומרים בגוף.  יש להקפיד על ביצוע פעילות גופנית כדרך שבשגרה.

כאשר מקפידים על שגרת פעילות גופנית, מתחיל הגוף להגביר את השימוש במאגרי הכולסטרול בתאים וקולט בהתמדה כולסטרול חדש מכלי הדם.

לפעילות גופנית ישנה השפעה חיובית וישירה על ירידה ניכרת בכמות הכולסטרול הרע ועל עלייה חיובית בכמות הכולסטרול הטוב.

גם אם שינתם את אורחות חייכם, פעמים רבות תאלצו אף להסתייע בטיפול תרופתי כדי להוריד את רמת הכולסטרול. ה"סטטינים" היא קבוצת תרופות להורדת כולסטרול הנחשבת ליעילה מאוד.

תרופות אלה ידועות כמפחיתות את ערכי הכולסטרול הרע ומעלות את רמת הכולסטרול הטוב.

השאר את תגובתך!

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.