דיקור סיני לבעיות פוריות
24 בדצמבר 2012 – 22:16 | אין תגובות

מדי שנה יותר ויותר אנשים, זוגות נשואים, סובלים מבעיות פוריות. לעיתים המדובר בבעיות רפואיות של הגבר ולעיתים בבעיות של האישה. ישנם אף מקרים ששני בני הזוג צריכים לעבור טיפולי פוריות. האם ידעת כי דיקור סיני …

קרא עוד »
בריאות

תרופות

דיאטה ותזונה

טיפולים

מחלות ותסמונות

ראשי » דיאטה ותזונה

חופשה בצימרים – איך לשמור על המשקל?

פורסם על ידי eitan ב 5 במאי 2009 – 14:34אין תגובות

שרדתם את ליל הסדר על שלל השפעותיו על מערכת העיכול? אל תתפחו לעצמכם על הכרס כל כך מהר – שבועות תכף כאן, שלא לדבר על ה"על האש" המסורתי של יום העצמאות. חופשה בצימר יכולה להוות בריחה שלכם מהחי היום יום, אך היא עלולה להוות גם בריחה של הדיאטה מגופכם.

מנה ראשונה

בתקופת האביב הנוכחית, רבים מאיתנו מנצלים את מזג האוויר ואת החופשות על מנת לצאת לחופשה בצימר. מה יהיה על הדיאטה? החורף נגמר, מה שאומר שלא ניתן להחביא את גופכם מאחורי מעילים וסווטשירטים.

חוף הים (או במקרה של צימרים רבים – חוף הכינרת) קורא לכם להראות את גופכם מבלי שתצטרכו מסיכה על מנת שאיש לא יוכל לשייך את הפנים האלה לגוף הזה.

המאבק בין הרזון למזון הוא עתיק כמו המאבק בין היום ללילה. לכולנו היו תקופות רזות יותר בחיים. תקופות שנראות רחוקות יותר ויותר ממרומי הגיל וממצב המטבוליזם שלנו.

אם גוף האדם הוא מכונה, הרי שהיא, כמו כל המכונות, מתיישנת עם השנים ונהפכת לפחות ופחות יעילה בשריפת השומנים.

לכן, חופשה בצימר לא צריכה להיות תירוץ לחופשה ממשטר דיאטה – תירוצים תמיד יש בחיים – אלא להיפך.

אולי כאן, בסביבה השליווה והרחוקה כל כך מחייכם האמיתיים, תוכלו לסגל לעצמכם הרגלי תזונה נכונים שילוו אתכם הלאה.

זאת המטרה של עשרת הטיפים שאציג לכם כאן – להוות מעין עשרת דברות תזונתיים, שאם תחיו לפיהם תמצאו את עצמיכם קוצרים מחמאות בפסח הבא.

זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, ובוודאי הרבה יותר פשוט מלקנות בגדים שגדולים עליכם במידה כדי שאנשים יגידו לכם כמה רזיתם וש"תראו איך הבגדים נופלים מכם!".

מנה עיקרית

התחילו את היום כמו שצריך – שמעתם כבר את האימרה שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, אבל בכל זאת אתם רק שותים קפה? מחקר בארה"ב חקר 6000 איש אשר ירדו בממוצע 30 ק"ג ולא העלו אותו לפחות 6 שנים מאוחר יותר, ומצא שהם כולם נהגו לאכול ארוחת בוקר.

ארוחת בוקר בריאה עוזרת לשלוט טוב יותר בצריכת האוכל במשך היום, ומעניקה תחושת שובע באותן קלוריות שיש בכוס קפה או מיץ.

ברוב הצימרים, מוצעת ארוחת בוקר בריאה במיוחד הכוללת ביצים, סלט ירקות ופירות או מיץ. וותרו על הפנקייק, עברתם את הגיל מזמן.

העמיסו צומח! - כל החוקרים מסכימים – שילוב של חמישה ואפילו תשעה פריטי ירקות ופירות מלאי סובין וויטמינים מעצימים את תחושת השובע.

טיפ זה מתאים במיוחד לצימר, שכן בדרך כלל מנהלי האתר מציעים סלסלת פירות בחדר, שמהווים תחליף אופטימאלי לחטיף בין הארוחות. תחשבו על זה – מה אתם מעדיפים לאכול בזמן שאתם משתכשכים בג'קוזי – תפוח עסיסי ורענן, או לאפה עם שווארמת כבש?

פחות זה יותר – הקיבה שלכם היא לא יותר משריר. וככזה, ניתן בעזרת אימון להגדיל או להקטין אותה. בשנות השבעים והשמונים, המנות הן במסעדות והן בבית, היו חמישית מגודלן הנוכחי.

תאגידי ענק הגדילו לנו את הקיבולת על מנת שיוכלו להגדיל את חשבון הבנק שלהם, ולכם אני מציע – שימו אוכל על חצי צלחת בלבד. על החצי השני העמיסו ירקות או סלט. מהר מאד תופתעו לדעת שאתם הרבה יותר שבעים ממה שחשבתם.

התבוננו לפני שתעמיסו – בעומדיכם בפני בופה ארוחת הבוקר או הערב, דאגו להתבונן טוב טוב במזון שלפניכם, ולא להעמיס בשיטת פס הייצור.

עשו סיבוב ליד כל האוכל תחילה, ובחרו אך ורק את המזונות שמושכים אתכם ביותר באותה סיטואציה, ולא בהכרח את מה שאתם יודעים שאתם אוהבים.

לעיסה – אל תתקמצנו בפעילות הלסת שלכם. איכלו בביסים קטנים ולעסו כל ביס 20 לעיסות לפחות. אל תכניסו דבר לפה לפני שבלעתם את האוכל. לפעולה בסיסית אך מוזנחת לעיתים זו יתרונות רבים.

פעולה נכונה של אכילה משדרת למוח שאתם שבעים לפני שסיימתם לאכול, בכך שהיא מאריכה את הסעודה. איכלו לאט. באמת שאף אחד לא יגנוב לכם מהצלחת.

איכלו ללא דאגה – זיכרו שבאתם לצימר מסיבה מסויימת – לברוח מדאגות היום יום. לכן עליכם לאכול באהבה וללא דאגה, כפי שאומר הרמב"ם – "אדם המוכן לסעודתו יסיר דאגה מליבו וישמח בחלקו. ואפילו אין לו אלא מועט לאכול, יסדר שולחנו כאילו היו לו מטעמים ומעדנים רבים".

כשאוכלים עם דאגה ומתח – אוכלים יותר. אל תטחנו את הדאגות במקום לטחון את המזון (20 לעיסות).

איכלו סביב שולחן - למרות הפיתויים הרבים שבצימר – ג'קוזי, טלוויזית LCD ועוד, צימרים רבים מציעים גם פינת אוכל. כשמה כן היא – יש לאכול בישיבה זקופה, ליד שולחן.

טלוויזיה משכיחה את העובדה שאתם אוכלים, ומורידה בחשיבות האירוע. בא לכם להתפנק בכל זאת? שבו ליד חלון גדול, או מקמו את שולחן האוכל על המרפסת ותהנו מהנוף עוצר התיאבון.

אל תוותרו על אימון – באיזהו שלב בשהייה בצימר, בדרך כלל לאחר ארוחת הערב, מתחיל להיות מעט משעמם כל הנופש הזה. זוגות שלא אכפת להם מהמראה שלהם בדרך כלל פונים לטלוויזיה בשלב הזה. אנחנו, לעומת זאת, נצא להליכה ספורטיבית בנופו של היישוב בו בחרנו לשהות.

תראו בזה כשבירת שיגרה של השיגרה. במקום לצעוד באותו מסלול מוכר מסביב לבית, יש לכם הזדמנות להנות מפיסת טבע שקטה ופסטורלית, שמזמינה אתכם להתהלך עליה.

הימנעו מפיתויים – לאחר סיום הארוחה, השתדלו לעבור לחלק אחר בצימר, רחוק ככל שניתן מהמטבחון. פעולה פשוטה זו תסייע לגופכם להבין שפעולת האכילה הסתיימה.

איכלו מסודר – אכילה בצורה מסודרת חשובה מעין כמוהה. יש לתכנן את הארוחות ולא לדלג עליהן. מומלץ להקפיד על אכילת 3 ארוחות עיקריות ו2 עד 3 ארוחות ביניים. בצורה זו, תאכלו כל 3 שעות בערך ולא תחוו תחושה בלתי נשלטת של רעב, שגורמת להתנפלות על אוכל.

קינוח

נכון, הצימר אינו המקום המתאים ביותר להכריז על תחילת דיאטה.

המטרה שלכם צריכה להיות לשמור על המשקל ולאו דווקא להוריד במשקל, אך אם תוותרו לעצמיכם בזמן שאתם בצימר, אתם עלולים לחזור לא רק לשגרת חייכם התובענית, אלא גם לתחושת ייסורי המצפון שמלווה אותנו בכל פעם שנכנענו ליצר הרע.

למאמר קודם בנושא זה ליחצו: חופשות בריאות – צימר ספא

רוצים לצאת לחופשה בריאה? ברחבי ישראל ץמתצאו כמה וכמה אתרי נופש מדיהיים שמציאים לנופשים סופי שבוע של בריאות ושבועות לניקוי רעלים ותזונה נכונה. צריך רק לבחור…

השאר את תגובתך!

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.