דיקור סיני לבעיות פוריות
24 בדצמבר 2012 – 22:16 | אין תגובות

מדי שנה יותר ויותר אנשים, זוגות נשואים, סובלים מבעיות פוריות. לעיתים המדובר בבעיות רפואיות של הגבר ולעיתים בבעיות של האישה. ישנם אף מקרים ששני בני הזוג צריכים לעבור טיפולי פוריות. האם ידעת כי דיקור סיני …

קרא עוד »
בריאות

תרופות

דיאטה ותזונה

טיפולים

מחלות ותסמונות

ראשי » איכות חיים, בריאות, דיאטה ותזונה, כללי

הילדים חוזרים לבית הספר? – כל מה שחשוב לדעת

פורסם על ידי eitan ב 25 באוקטובר 2011 – 11:00אין תגובות

חזרה ללימודים - כל מה שחשוב לדעתשינה איכותית, תזונה בריאה ופעילות גופנית הם חלק מהדברים עליהם מומלץ להקפיד במסגרת חזרתם של הילדים לשגרת הלימודים. היכנסו לקריאה אודות כל מה שחשוב לדעת בנושא, במאמר המלא…

שוב הגיע הראשון בספטמבר. אתם מתרגשים ומתכוננים לשלוח את ילדיכם לשנת לימודים חדשה בבית הספר או בגן. מחוץ לבית מצפה להם עולם גדול של התנסויות וחוויות. כשאתם נפרדים מהם בשער המוסד החינוכי, אתם רוצים לדעת שנתתם לילדים את כל הכלים על מנת לשמור עליהם באופן המיטבי.
ריכזנו בפניכם מספר טיפים חשובים כחלק מההיערכות לחזרה שגרה.

קימה בבוקר ליום חדש – חשיבותה של השינה לבריאות ילדינו

המפתח ליום מוצלח מתחיל בלילה שלפניו. השינה היא פעילות חשובה במסגרת תהליך גדילה של הילד. שבע שעות שינה לפחות וקימה רגועה בבוקר יספקו לגוף זמן לחידוש מאגרי האנרגיה הדרושים ליום נוסף. חשוב להקפיד על ארוחת בוקר קטנה אשר כוללת מוצר חלב, ירקות ומים כסיפתח תוזנתי ליום.

גם בדרך לבית הספר חשוב לשמור על הבריאות. לצערנו, העיתונות מלאה במקרים קשים של תאונות ילדים. אמנם אין לכם שליטה על הרגלי הנהיגה של הנהג הישראלי אך אתם יכולים לצייד את ילדיכם בידע שישמור עליהם בכבישים. חציה נכונה של מעברי חציה, היכרות עם התמרורים השונים ושאר שיעורי בטיחות בדרכים יעזרו לילדיכם ללמוד כיצד להתנהל בכביש כהולכי רגל ובשעת משחק, וגם מאוחר יותר בחייהם כנהגים.

רוצים לדעת עוד? קראו על הפרעות שינה בילדים

הילד הולך לבית הספר – מה שמים לו בסנדוויץ'?

תזונת ילדים (Child nutrition) היא נושא שונה ונבדל מתזונת מבוגרים. כשאתם מכינים לילדיכם ארוחת צהריים או צידה לבית הספר אתם חייבים להתחשב בתהליכי הגדילה שעובר הילד ולהקפיד על תזונה נכונה שתתרום להתפתחותו הבריאה. בגילאי גן ובית הספר הילדים שלנו מאמצים הרגלי אכילה ותזונה שישארו עמם לכל החיים. בחירה נכונה בהרכב המזון ואופי הבישול יתרמו לא רק להתפתחות הילד אלא לאורח חיים בריא שיאמץ כנער וכמבוגר.

תהליכי הגדילה של ילדיכם דורשים אספקה יומית של חלבונים וסידן. מעדני חלב, גבינות ומוצרי חלב הנם מקור חשוב לסידן. מעדן חלב לצד הכריך או גבינה לבנה בתוכו יהוו תוספת איכותית ובריאה להפסקת העשר. על מנת לשמור על הילד מרוכז במהלך יום הלימודים יש לספק לו כמות מספקת של ברזל וגם ויטמינים. את מרבית הברזל אנו צורכים באכילת בשר ועוף אך גם צידת דרך של אגוזים ושקדים בתור חטיף יספקו לילדיכם ברזל במהלך יום הלימודים.

מתוקים הם לא מילה גיסה אך צריך לזכור שחטיפים ושתיה ממותקת מכילים כמויות גדולות של סוכר. צריכה בלתי מבוקרת של סוכר עלולה לגרום לילד לפתח השמנת יתר ושאר מחלות מסוכנות כמו סכרת. חשוב לצרוך מתוקים במידה ולא במקום מזון אמיתי, כאשר פירות וחטיפים טבעיים מהווים תחליף הולם לממתקים.

מה עושים כאשר חוזרים הביתה?

בריאות לא באה על חשבון טעם ואפשר לבשל ארוחות מזינות שהן גם טעימות. בחרו בצורות בישול בריאות יותר – צלייה, אידוי, אפייה ונסו להפחית בכמות האוכל המטוגן שאתם מגישים לילדיכם. נסו לשלב בתפריט היומי של הילד דגנים, ירקות ופירות. הפרוקטוז שנמצא בפירות והירקות יהווה תחליף טעים לסוכר הסינטטי המצוי בממתקים ובחטיפים. ירקות מכילים ויטמינים רבים כמו ויטמין D שחשוב לראיה וויטמין C שחיוני לחיזוק הגוף. הגיוון בצבעי הירקות מבטיח שרוב הויטמנים השונים יהיו כלולים בארוחה.

לאחר ארוחת הצהריים ויום הלימודים אפשר להתפנות למנוחת צהריים שתקל על תהליכי חילוף חומרים ועיכול ובדומה לשינת הלילה תעזור בחידוש מאגרי הכוח של הגוף. גם לפעילות הפנאי אחר הצהריים קיימת תרומה לחיזוק בריאות ילדיכם. כדאי להקדיש זמן לביצוע פעילות גופנית שתעלה את רמת הכימיקלים הטבעיים בגוף כמו אנדרופינים ותתרום לחיזוק השרירים. הקניית הרגלי תזונה וחיים בריאים לילדיכם עשויה להיות המפתח לשנת לימודים מוצלחת, והדוגמה שאתם תתנו להם תהיה השיעור החשוב ביותר שיקבלו בשנה הקרובה.

מחפשים מתכון לחיים טובים? – לחצו כאן לקריאה

השאר את תגובתך!

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.