דיקור סיני לבעיות פוריות
24 בדצמבר 2012 – 22:16 | אין תגובות

מדי שנה יותר ויותר אנשים, זוגות נשואים, סובלים מבעיות פוריות. לעיתים המדובר בבעיות רפואיות של הגבר ולעיתים בבעיות של האישה. ישנם אף מקרים ששני בני הזוג צריכים לעבור טיפולי פוריות. האם ידעת כי דיקור סיני …

קרא עוד »
בריאות

תרופות

דיאטה ותזונה

טיפולים

מחלות ותסמונות

ראשי » איכות חיים, בריאות

מתכון בריא לחיים טובים יותר

פורסם על ידי eitan ב 19 במאי 2009 – 1:232 תגובות

חיים בריאיםמתכון לחיים טובים – פשטות בחייו של אדם היא המפתח לחיים טהורים. אין זה משנה מי אתה (באיזה תפקיד רם ונישא הנך) אלא מה אתה . יתכן הדבר שתזכה להיות עשיר ככורח אך אדם קר ומנוכר לסובבים אותך, ובאותה מידה ייתכן הדבר שתזכה להיות עשיר ככורח ואדם חם ואוהב את הבריות וכך גם להיפך.

הפשטות היא תובנת חיים וקשה ביותר לזכות בה, היא המסד של הבניין ובלעדיה הבניין אינו יציב, יהירות, התנשאות ושחצנות הינן תכונות הבאות לכסות על חולשות שכביכול אינן נגלות לעין.

אדם שסיגל לעצמו אורחות חיים פשוטים, וגישה נכונה לחיות את חיוו, חי את חיוו באהבה, ומעניק זאת לסובבים אותו, אושר גדול ימלא את ביתו, את משפחתו ושאר בני האדם.

תכלית הפשטות מתומצתת בבחירת הגישה הנכונה שלנו עלי אדמות.

הקטעים הנבחרים המובאים כאן, ובראשם "פגישה עם איש חכם", יוכלו לזכות אותך בתובנה הנחוצה – פשטות.

תזונה נכונה

כיום יותר מתמיד מתפתחת מודעות לכך שהנפש והגוף, או נכון, יותר, מצבים המוגדרים כפיסיולוגיים, ומצבים המוגדרים כפסיכולוגיים, מושפעים זה מזה.

חיזוק להנחה זו ניתן למצוא בעובדה, שבתת תזונה מופיעים ליקויים נפשיים כמו דכאונות, חרדות, הזיות וכד'.

תזונה נכונה במהלך היום, מספקת את "הדלק" הנחוץ לתיפקוד יעיל של גופנו.

בהנחה שישנו שינה בריאה, זכינו לקום לאורו של בוקר חדש עם השלווה הנחוצה, אזי שנותר לנו "לתדלק" את גופנו באופן נכון מרגע הקימה ועד לרגע השינה.

ארוחת הבוקר, הנה בדרך כלל ארוחה קלה שאוכלים בין השעות 07:00 ל-10:00, מומלץ לגוון מידי יום, ישנם מס' אפשרויות :

  • סלט ירקות עשיר מתובל בתבלינים: זעתר, כמון, פפריקה מתוקה,שמן זית, לימון,להוסיף לארוחה ביצה מטוגנת משני צדיה, גבינה, זיתים, ולשתיה מיץ טבעי- תפוזים, אשכוליות וכד'.
  • דגנים למניהם ו/או מעדנים, יוגורט וגבינות, עם השתיה כדאי להמתין כשעה לפחות,קפה/נס/שוקו/תה.
  • אנו דוגלים בהנזרות מאלכוהול באופן כללי.
  • להתחיל בתזונה נכונה משמע, להפרד מהרגלים רעים כגון; עישון סגריות(נכון, זה לא קל אבל מחוייב המציאות).

ארוחה זו מספקת לנו את מידת האנרגיה הדרושה לנו להתחיל את היום.

ארוחת הצהריים, הנה בדרך כלל הארוחה העיקרית של היום ואוכלים אותה חמה בין השעות 12:00 ל- 15:00, מומלץ לגוון מידי יום.

  • צמחוניים-מנה צמחונית+ירקות+מרק+פרי, ושתיה קלה.
  • בשר/דג/עוף-מנה בשרית+ירקות+מרק+פרי, ושתיה קלה.
  • אנו ממליצים שתיית מים ולא שתיה מוגזת בתום הארוחה.
  • ארוחה זו מעייפת אותנו מעט, אולם על נחיצותה לא ניתן לערער.

ארוחת הערב, הנה בדרך כלל ארוחה קלה שאוכלים בין השעות 18:00 ל- 21:00 , ובתנאי שאכלנו כמו שצריך את הארוחות הקודמות.

מומלץ לגוון מידי יום.

ארוחה זו תכלול בדרך כלל שתי מנות שונות קטנות וקינוח, יש להקפיד כאן על כמויות, להפחית ככל שניתן ובלבד שתהא ארוחה מזינה ומשביעה.

בין הארוחות עלינו להיות חזקים ולסרב בתוקף לכל הצעה או פיתוי, זה פוגע בתיאבון של הארוחה הבאה וגורם להשמנת יתר.

כאן יש דגש על מרכיב האישיות שלנו, עד כמה אנו מסוגלים להמנע מאכילה בין הארוחות (זה חשוב מאד, ורבים הם המתקשים לעמוד בכך, זה מעיד משהו על עצמנו).

כל הנכתב באתר זה אמור בלשון זכר מטעמי נוחות והוא מיועד לנשים וגברים כאחד.

כל האמור לעיל הנו חומר שנאסף בנושא תזונה נכונה ומוגש כשרות לציבור הגולשים, מומלץ להיוועץ עם רופא המשפחה / תזונאי לפני אימוץ תכנית כלשהי.

תרומה לחברה

כל אחד מאיתנו חי כפרט בתוך חברה, כאשר כל פרט חי נכון את חיוו הכל זורם על מי מנוחות.

בכדי להגיע לכך על כל אחד מאיתנו לעשות ככל יכולתו להוביל ולהנהיג, ללמד ולכוון את הבאים אחריו.

אם כל אחד יסתכל בפרספקטיבה רחבה יותר, יוכל לראות את האחר ולתרום לו מהידע והנסיון שצבר בחיוו.

כדי להבין ולזכות בתובנה של "אחד למען כולם, כולם למען אחד", הבאנו סיפורים שונים ובראשם את סיפור מעוף האווזים, בו נראה את מהות התרומה לחברה דרך מעופם של האווזים, וכיצד כל אחד תורם את חלקו.

אנרגיה חיובית

אנרגיה חיובית היא מידת האושר לו זכית, אנרגיה חיובית היא דרך החיים בה אתה הולך, אנרגיה חיובית היא ההתמודדות היומיומית שלנו עם עצמנו כלפי הסביבה.

אנרגיה חיובית היא הפרספקטיבה הנכונה בה אנו לוקחים מקרה פרטני אל מול החיים בכלל.

אנרגיה חיובית נחוצה לך ולכולנו מכיוון שהיא מדבקת, אם אתה חושב חיובי גם אני חושב חיובי, אם אתה חושב שלילי גם אני עלול לחשוב שלילי.

האנרגיה החיובית נמצאת בראשנו ומחלחלת לתודעתנו על פי החלטתנו. לראות דברים באור חיובי זו החלטה, ובכדי להפוך אותה לאורח חיים , היא חייבת לשבת בתודעה.

בכדי להבין זאת טוב יותר, הבאנו לעיל חוכמות הממצות את כל פילוסופיית החיים שלנו, ובראשם :
"אין מקום יותר טוב מכאן, ואין זמן יותר טוב מעכשיו" / מחכמת הזן.

אנו משכנעים את עצמנו שחיינו יהיו טובים יותר אחרי שנתחתן, אחרי שיהיו לנו ילדים. אנו מתוסכלים כי הילדים אינם מספיק גדולים, ושנהיה מאושרים יותר כשהם יגדלו.

אחר כך אנחנו מתוסכלים כי הם מתבגרים וקשה אתם. אנו בטוחים שנהיה מאושרים יותר לאחר שהם יעברו את השלב הזה.

אנחנו אומרים לעצמנו שחיינו יהיו טובים יותר ויהיו מושלמים כשהבן / בת הזוג שלנו יצליח יותר, כשתהיה לנו מכונית טובה יותר או בית יותר גדול, כשנוכל לנסוע לנופש, כשנהיה בפנסיה.

האמת היא שאין זמן טוב יותר להיות מאושרים "מעכשיו". אם לא עכשיו אז מתי?

החיים תמיד מלאים באתגרים ומכשולים. עדיף לקבל זאת ולהחליט להיות מאושרים בכל מקרה.

מישהו אמר פעם: משך הרבה זמן היה נדמה לי "שהחיים האמיתיים" היו אמורים להתחיל עוד מעט. אך תמיד היה מכשול אחד. בעיה שעלי להתמודד אתה, פקס לא פתור. חוב שצריך לשלם.

אז החיים היו אמורים להתחיל. עד שהבנתי שהמכשולים האלה הם "החיים שלי".

הפרספקטיבה הזאת עזרה לי להבין שאין דרך לאושר. האושר הוא הדרך לכך.

יהיה טוב אם תשמור כל רגע טוב שיש לך לבד או עם מישהו מספיק מיוחד ששווה לבלות את זמנך אתו כי תזכור, הזמן לא מחכה לאף אחד.

לכן, תפסיק לחכות עד סוף הלימודים, עד שתרד במשקל, עד שתתחתן, עד שהילדים שלך יעזבו את הבית, עד שתתגרש, עד יום שישי בערב או עד יום ראשון בבוקר, עד הקיץ, עד הסתיו, עד החורף או האביב או עד שתמות כדי להחליט שאין זמן יותר טוב להיות מאושר.

האושר הוא דרך לא גורל!!

תעבוד כאילו אתה לא זקוק לכסף
תאהב כאילו אף פעם לא פגעו בך
ותרקוד כאילו שאף אחד לא רואה אותך…

  • כל הנכתב באתר זה אמור בלשון זכר מטעמי נוחות והוא מיועד לנשים וגברים כאחד.
  • האמור לעיל הנו חומר שנאסף בנושא אנרגיה חיובית וניתן כשרות לכל המעוניין.

פעילות גופנית

פעילות גופנית מועילה לגוף ולנפש ואת זאת מחקרים מוכיחים כיום. אם החלטנו לשנות את אורח חיינו ולהפוך אותו לאורח חיים בריא יותר, עלינו לנקוט בכמה פעולות מקדימות.

ראשית, רצוי להתייעץ עם רופא לפני תחילת הפעילות (רופא המשפחה או רופא בתחנה לרפואת ספורט).

כל פעילות חייבת להיעשות בהדרגה, מן הקל אל הכבד. יש להתחיל כל פעילות ב"חימום" הגוף, ולסיימה ב"שחרור".

בעת פעילות צריך לדאוג לאיוורור מתאים במקום הפעילות. הימנע מפעילות עם קיבה מלאה, או בעת מחלה, או תשישות גופנית.

פעל בשעות נוחות ורצוי להימנע מפעילות בקור עז או בחום כבד.

סוגי הפעילות הקיימים:

  1. פעילות גופנית אירובית כמו, ריצה, הליכה, שחייה, אופניים ומשחקי כדור.
  2. פעילות גופנית סטטית כמו, עבודה בחדר כושר (מומלץ לעבוד על פי תכנית ובהשגחת מדריך, או מאמן כושר אישי), הרמת משקולות ושאר מכשירים.

לדברי מומחים, הפעילות הגופנית האירובית יוצרת הרחבת כלי דם למספר שעות לאחר המאמץ, ובכך מבטיחה חזרה ללחץ הדם הנמוך שהיה לפני המאמץ.

הפעילות הגופנית הסטטית מסוגלת ליצור התכווצות כלי דם בתגובה לעליית לחץ הדם פחות מזו של הפעילות האירובית.

  • יש להיוועץ ברופא משפחה/ רופא בתחנה לרפואת ספורט לפני אימוץ תכנית אימונים כלשהי.
  • כל הנכתב באתר זה אמור בלשון זכר מטעמי נוחות והוא מיועד לנשים וגברים כאחד.
  • האמור לעיל הנו חומר שנאסף בנושא פעילות גופנית וניתן כשרות לכל המעוניין.

שינה בריאה

כשליש מחיינו אנו מעבירים בשינה. המוח שלנו מתוכנת לפעול במחזוריות של 24 שעות, על סמך שינויים בטמפרטורה, הפרשת הורמונים ופעילויות פיזיולוגיות אחרות אותן אנו מקיימים.

שינה בתנאים לא אופטימליים – כמו מזרון או כרית לא מתאימים מבחינת רמת הקושיות או לחלופין הרכות שלהם, רעשים, אור וכדומה יכולים לפגוע באיכות השינה.

מומחים טוענים שהשינה מסייעת לעיבוד הנתונים שנאגרו במוח במהלך היום ולהתאוששות מערכות הגוף השונות.

הכללים לשינה בריאה:

ארוחת ערב קלילה – יש לאכול ארוחה שלא תכביד ותקשה על ההירדמות, ובנוגע למשקאות מומלץ לשתות מים ובוודאי לא שתיה חמה או אלכוהולית מעוררת.

התכוננו לקראת השינה
– יש ליצור אוירה מתאימה לשינה בריאה, להחשיך את הבית וחדר השינה, ולסלק רעשים כגון טלויזיה ומערכת סטריאו די זמן לפני השינה.

מנוחת צהריים תדחה את זמן ההירדמות.

מזרון וכרית מתאימים – קיימים היום מזרונים עם רמות קושיות שונות, בקצה האחד מזרון ברמת קושיות גבוהה מאד ובקצה האחר, מזרון ברמת קושיות נמוכה ביותר(רך).

יש לבחון מספר רב של מזרונים וכריות ולבחור על פי הנוחות הגבוהה ביותר ובהתאם לעלות המתאימה לנו.

* כל הנכתב באתר זה אמור בלשון זכר מטעמי נוחות והוא מיועד לנשים וגברים כאחד.
* האמור לעיל הנו חומר שנאסף בנושא שינה בריאה וניתן כשרות לכל המעוניין.

זמן לעצמך

זמן לעצמך הוא אותו זמן לו אתה ראוי לתת לעצמך , בזמן זה עליך לגרום הנאה לאדם יקר לך מאד-אתה בכבודך ובעצמך!

בזמן זה הנכם יכולים להינות מהים ומהשקיעה, ממאכל אהוב או ממוזיקה טובה, מקריאת ספר מעניין או לשהות במחיצת אהובתך או אולי לטפח את גופך ובעיקר את נפשך.

אל תחשוש גם, פשוט לא לעשות דבר, להתנתק לגמרי, דווקא אז תגלה דברים שלא חשבת עליהם.

בני אדם בימינו ממעטים להקדיש זמן לעצמם, אנו עסוקים בענייני משפחה וקריירה, פועל יוצא מכך הוא שאנו משקיעים הרבה יותר זמן באחרים מאשר בעצמנו.

גלו מה מסב לכם הנאה והקדישו זמן פינוק לעצמכם,יש להשתדל לעשות זאת לעיתים קרובות, המגדילים לעשות יעשו זאת יום יום, הדבר הזה יחולל פלאים.

לא כל אדם זוכה בתובנת חיים זו במהלך חיוו, בדרך כלל אדם הזוכה בה, זה כאשר עושה בדק בית עם עצמו…

קבלתם מאיתנו מתנה שמצריכה מכם 2 דקות קריאה ובסופם תדעו להעריך מה שוויה של המתנה.

2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.