דיקור סיני לבעיות פוריות
24 בדצמבר 2012 – 22:16 | אין תגובות

מדי שנה יותר ויותר אנשים, זוגות נשואים, סובלים מבעיות פוריות. לעיתים המדובר בבעיות רפואיות של הגבר ולעיתים בבעיות של האישה. ישנם אף מקרים ששני בני הזוג צריכים לעבור טיפולי פוריות. האם ידעת כי דיקור סיני …

קרא עוד »
בריאות

תרופות

דיאטה ותזונה

טיפולים

מחלות ותסמונות

ראשי » רופאים, רפואה

תדמית תקשורתית של רופאים ומרכזים רפואיים

פורסם על ידי eitan ב 18 בפברואר 2009 – 13:10אין תגובות

יחסי ציבור ותדמית תקשורתית של רופאים ומרכזים רפואיים – זה לא סוד, כל איש יחסי ציבור יודע כי לפעילות התקשורתית שיוזמים משרדי יח"צ השפעה רבה על מערכות הבריאות בישראל, החל ממדיניות משרד הבריאות, דרך תדמיתן של קופות חולים וכלה במוניטין המקצועי של כל רופא בישראל.

לתקשורת חלק חשוב בהגנה על זכותו של הציבור לדעת ובהגנה על האינטרס הציבורי שלא תמיד מוצא ביטוי בהתנהלותם של גופים ממשלתיים או פרטיים, האמונים בסופו של דבר על מתן שירותי בריאות. כל איש יחסי ציבור או דובר של קופת חולים יעיד על כך שסיקור תקשורתי לא אוהד ואף ביקורתי, מאז ומתמיד הדאיג מאוד את לקוחותיו.

למה עורכי דין בתחום רשלנות רפואית נעזרים במשרדי יחסי ציבור?

משרדי עורכי דין רבים נעזרים בשירותיהם של אנשי יחסי ציבור ולא רק למען שיפור תדמיתם ויצירת חשיפה תקשורתית למשרד. עבור כל גורם רפואי, התרחיש המסויט ביותר שניתן להעלות על הדעת, הוא תביעת רשלנות רפואית המתפרסמת בתקשורת ובה הוא נמצא כמתרשל.

החשש מחשיפה תקשורתית שלילית כל כך, לא אחת תהיה כחרב מעל צווארם של הנתבעים ותוביל אותם לפשרות שלא בהכרח היו מסכימים להן, לולא החשש מהסיקור התקשורתי.

סיומה של תביעת רשלנות רפואית בפשרה בין עורכי הדין של התובעים לעורכי הדין של הנתבעים – משמעותה חיסכון בעלויות הכרוכות במאבק משפטי וברוב המקרים גם בסבל הכרוך בו.

יחסי ציבור לרופאים, קופות חולים ובתי חולים

בדיוק כמו בבית המשפט, גם כאשר מתרחש משבר תקשורתי יש קטגורים וסנגורים וכשם שעורכי הדין של התובע מעוניינים להציג בפני התקשורת את הצד שלו למחלוקת, כך גם אנשי יחסי ציבור ודוברים מטעם הנתבעים יעשו הכל בכדי להגן עליהם מפני הטענות המועלות כנגדם.

ככל שגדלה המודעות בקרב ספקי שירותי הבריאות בכל הנוגע לתדמיתם התקשורתית, כך סביר להניח שהטיפול בנושא יעשה בצורה מקצועית יותר. לרוב, הם אף יהיו מוכנים מראש להתמודדות עם חשיפה תקשורתית שלילית מהסוג הזה.

כל איש יחסי ציבור או דובר יודע כי כאשר הלקוח שלו מספק שירותי בריאות עלולות להיות תקלות, עלולים להתרחש מקרים של רשלנות רפואית והמידע הזה עלול להגיע לכלי התקשורת. לרוב הם יהיו מוכנים מראש עם "תוכנית מגירה", אותה יוציאו לפועל בעיתות משבר.

יחסי ציבור שיווקיים

מלבד ההיבטים הנוגעים לתדמיתם של גורמים רפואיים כאשר נחשפים בתקשורת מקרים של רשלנות רפואית, גם בזמנים "רגילים" נעזרים ספקי שירותי הבריאות באנשי יחסי ציבור ויועצי תקשורת. בשנים האחרונות, ניתן אף לראות דגש רב על חשיפה באינטרנט, הסיבה העיקרית לכך היא שיותר ויותר חולים נעזרים ברשת האינטרנט בכדי למצוא מידע על מצבם הבריאותי ועל הטיפולים השונים.

הבעיה מתחילה כאשר קמים כל מיני "טרנדים רפואיים" ו"תרופות פלא", המשווקים באמצעות רשת האינטרנט ולציבור המתרפאים אין שום אינדיקציה לגבי אמינות המידע אליו הם נחשפים.

יחסי ציבור שיווקיים בערוצי התקשורת השונים הם נדבך חשוב בפיתוח מודעות ציבורית לשירותים והטיפולים אותם מציע המרכז הרפואי. בשם מגבלות אתיות הנוגעות לפרסום רופאים, ברוב המקרים חשיפה תקשורתית על ידי יח"צ היא הדרך היחידה והיעילה ביותר בה יוכלו לשווק את שירותיהם.

השאר את תגובתך!

הינך חייב להיות מחובר על מנת שתוכל להגיב.