ראשי » דיאטת פחמימות

דיאטת פחמימות


זה שנים ששוק הדיאטות מציע לנו פתרונות קסם המתיימרים להבטיח הרזיה מהירה וקלה. השיטות רבות ומשונות, ורובן, למרבה הצער, לא מוכיחות עצמן לאורך זמן.

מעטות הן הדיאטות בהן ניתן להתמיד תקופה ארוכה, ועוד מועטות מהן הדיאטות שאינן כרוכות בשינוי הרגלים דרסטי ובעלייה מהירה במשקל לאחר זניחתן.

למעשה, ניתן לומר ששנים של נסיונות לפתור את בעיית עודף המשקל בעולם המערבי הביאו למסקנה די ברורה: כדי לרזות ולשמור על משקל נמוך לאורך זמן יש להימנע מדיאטות.

רק שינוי ממשי, מתמשך ובר-קיימא באורח החיים יכול להביא לשיפור המבוקש בגזרה, בריאות טובה יותר ושיפור באיכות החיים.

אחת הדרכים לבצע שינוי שכזה היא אימוץ דיאטת פחמימות, אשר מתייחסת למושג דיאטה כאל דרך חיים ולא כאל מבצע בזק קצר מועד.

התזונה של דיאטת הפחמימות, כשמה כן היא, מבוססת על שבירת הטבואים והמוסכמות המקובלות של עולם הדיאטות וההרזיה, ואימוץ הרגלי אכילה נוחים, הגיוניים ומעשיים יותר.

קיראו בהרחבה על: הפרעות אכילה

התוצאה: שינוי תזונתי שניתן להתמיד בו ללא הגבלה וללא תופעות לוואי בריאותיות ונפשיות, ובעיקר – ירידה עקבית וקלה במשקל.

דיאטת פחמימות, אבל מה אוכלים?

דיאטת פחמימות, בניגוד לדיאטות רבות אחרות, לא רק שלא מוציאה את הפחמימות מהתפריט אלא גם הופכת אותן לחלק הארי של התזונה.

יותר ממחצית הקלוריות היומיות מגיעות מפחמימות: לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, פסטה מקמח מלא, קוסקוס מלא, גריסים, קטניות – אשר מאפשרות לשמור על תחושת שובע לאורך זמן מבלי לחוש רעב ומבלי להיתקף בצורך עז לסוכר, כפי שקורה פעמים רבות כשנמצאים בדיאטה.

הנחת המוצא של הדיאטה, שהוכחה במחקרים קליניים רבים, היא שעדיף לאכול מזון יותר "משמין" בגלל אחוז שומן גבוה יותר או מספר קלוריות רב יותר אשר מאפשר להימנע מנשנושים ומגרירת רעב, שמסתיימת בסופו של דבר בשבירת הדיאטה.

בשל העובדה שמדובר למעשה בתפריט עשיר, מגוון ובריא, ניתן לאמץ את הדיאטה כדרך חיים.

לצד הפחמימות המורכבות, העשירות בעמילן ומתפרקות באיטיות ולכן משביעות יותר, אוכלים הרבה ירקות, ביצים, דגים ובשר, בארוחות מסודרות לאורך כל היום.

האכילה הקבועה של פחמימות מספקת לגוף אנרגיה תמידית וחיונית לפעילות תקינה של מערכות הגוף.

קירוא על: דיאטה בריאה ותזונה נכונה לבריאות ואריכות ימים

זאת בניגוד לפחמימות פשוטות המצויות בדברי מתיקה בעיקר שנספגות במהירות, מעלות את רמת הסוכר בחדות וגורמות בהמשך לנפילה מהירה שלה – כך בדיוק נוצר החשק החוזר למתוק.

רוצה לנסות בעצמך?

דיאטת פחמימות אינה מתאימה למי שמעוניין לרזות במהירות. מדובר בשינוי מתמשך שיגרום לירידה במשקל, אך לא בבת אחת.

מי שרוצה לרזות תוך שבועיים לרגל חתונה או פגישת מחזור, תתאים לו יותר דיאטת אטקינס שמוציאה את הפחמימות מהתפריט ומתרכזת בבשר ובשומן.

מי שרוצה להישאר רזה לתמיד צריך להימנע מרעב ומדיכאון. תזונה עתירת פחמימות הוכחה כמעלה את רמת הסרוטונין בדם – הורמון הגורם לתחושת שובע, הנאה, רוגע ושיכוך כאב.

בניגוד לדיאטות בזק, שכרוכות ברעב ובמצב רוח ירוד ושלא ניתן להתמיד בהן לאורך זמן, דיאטת פחמימות מתאימה לכל אדם – גם ילדים, נשים בזמן הריון, צמחונים וטבעונים.

קיראו בהרחבה על: תזונה בזמן ההריון

היא אינה גורמת לעייפות ולאובדן אנרגיה ולא מגבילה את התזונה באופן שלא מאפשר לאכול מחוץ לבית ודורש הכנה של אוכל מיוחד.

העובדה שאין גרירת רעב, הגורמת להתקפי זלילה לאחר דיאטה קיצונית, מאפשרת להתמיד באורח החיים הזה לאורך זמן מבלי לחוש את מגבלות הדיאטה ומבלי לרצות לפרוץ את גבולותיה.

במקום לאכול יוגורט דל שומן, גבינה חצי אחוז ופריכיות אורז, אפשר לאכול לחם מלא עם אבוקדו, חומוס, טחינה או גבינה 5%, שפע ירקות חיים או מוקפצים, בשר רזה ודגים, אורז, פסטה ועדשים.

ליחצו כאן ומיצאו עוד תפריטי דיאטה.

יש להקפיד על שתיית מים מרובה ולשלב מדי פעם פרי או משהו מתוק. הכי חשוב הוא לא לדלג על ארוחות ולא לצבור רעב.

קיראו על הדיאטה ההפוכה: דיאטת אטקינס – בלי פחמימות!