ראשי » יוגה בהריון

יוגה בהריון


מהי יוגה?

יוגה הנה טכניקה להעצמת היכולות הגופניות והרוחניות של האדם.

זוהי מסורת עתיקה בת אלפי שנים, אשר מקורה בהודו. היוגה מורכבת מתרגול של תנוחות (אסנות) ותרגילי נשימה (פרנימה).

על פי היוגה, אימון הגוף והנשימה מסייע לפיתוח התודעה לראיה נכונה של המציאות ולא בכדי נתפסת כסוג של מדיטציה.

תרגול יומיומי של תנוחות יוגה כאורך חיים שומר על גמישות הגוף ומעניק בריאות, חוזק, יציבות וצלילות מחשבתית.

חשיבות היוגה בהריון

היוגה מהווה כלי חשוב בחיים בכלל ובתקופת ההיריון בפרט. אישה המתרגלת יוגה בהריון תורמת לעצמה ולעובר שבבטנה במספר מישורים:

במהלך ההיריון משתנה מרכז הכובד בגוף, מצב שיוצר בדרך כלל מחושים וכאבים באזורים שונים ובעיקר באזור גב.

תרגול של תנוחות יוגה בהריון מסייע בשמירה על יציבה נכונה, שומר על גמישות עמוד השדרה ועל חוזקו וחוסנו של הגוף ובכך מקל ואף מעלים את הכאבים הללו.

נשים רבות סובלות מתופעות כגון נפיחויות ובצקות ברגליים, עצירות צרבת ועוד.

סדנאות אלה מסייעות בכך שהם גורמות להמרצת הזרימה בגוף ומקלה על תופעות הלוואי הצצות במהלך ההיריון.

תקופת ההיריון ידועה בחוסר היציבות הנפשית המלווה את האישה בנוסף לרגשות כמו פחד וחרדה.

תרגילי הנשימה מאזנים את הפרשת ההורמונים, מרגיעים את מערכת העצבים ותורמים להשגת שקט נפשי ותחושת בטחון.

תרגול יוגה בהריון משפר את ההתפתחות המוחית של העובר ואת משקל הלידה, מוריד את הסיכון ללידה בטרם עת ומצמצם את רמת הסיכון לסיבוכים בעת הלידה.

תנוחות היוגה פותחות את האגן, מחזקות את רצפת האגן, מגדילים את יכולת הריכוז והנשימה ומהווים הכנה טובה להתמודדות הפיזית והנפשית הנדרשת במהלך הלידה.

יוגה מיוחדת לנשים בהריון

סדנאות יוגה בהריון מהוות תרגול שונה מתרגולים סטנדרטים, הם מותאמים למצב בו נמצא גוף האישה ולתהליכים שהוא עובר בתקופה זו.

דרך תרגול לומדת האישה להקשיב לצורכי הגוף, להשתמש בנשימה, להירגע ולהכין עצמה לרגע הלידה בצורה האופטימאלית.

הזמן האידיאלי להתחיל לתרגל יוגה, עבור נשים שלא תרגלו יוגה לפני תקופת ההיריון, היא החל מהשבוע השנים עשר ואילך.

חשוב לציין כי יש להתאים את התרגול ליכולת האישית ואין לעבור את סף היכולת הקיים.

החשיבות טמונה בביצוע נכון של התרגילים ולא במאמץ, לכן מומלץ להשתתף בסדנאות אצל מורים המתמחים בתרגול יוגה בהריון.

אישה אשר תרגלה יוגה במהלך ההיריון באופן סדיר מגיעה לרגע הלידה כשהיא מודעת לעצמה וליכולותיה הפיזיות, היא בוטחת בעצמה ובחוסנה הנפשי.

יש בידיה מגוון כלים להפחית את עוצמת הכאב על ידי שימוש בתרגילי הנשימה וההרפיה שהיא למדה.

האינסטינקטים שהיא פיתחה במהלך התרגולים בתקופת ההיריון מסייעים לה לבחור את התנועה או התנוחה המתאימה לה בכל אחד משלבי הלידה, להיות מחוברת לעצמה ולצרכיה ולעבור את חוויית הלידה בצורה האופטימאלית ביותר.

גם לאחר הלידה, אישה אשר תרגלה יוגה בהריון באופן קבוע, תהנה מכושר התאוששות מהיר ותוכל לבצע את תפקידה הפיזי והמנטאלי כאם מהר מאוד לאחר הלידה.

לאור האמור לעיל מומלץ לכל אישה אשר מעוניינת להפוך את תקופת ההיריון לחוויה חיובית לתרגל יוגה המותאמת לנשים בהריון.