ראשי » הרזיה ללא דיאטה

הרזיה ללא דיאטה


למה הכוונה בהרזיה ללא דיאטה?

השמנת יתר הינה מגפה שפושטת ברחבי חצי הכדור המערבי, בקרב מדינות השפע, במהירות מבהילה.

כיום, אחד מכל שלושה ילדים באמריקה סובל מעודף משקל וגם בארץ, ילדים עד גיל שמונה נוהגים לאכול בממוצע ארוחה מהירה לפחות פעם בשבוע.

במילים אחרות – התזונה שלנו הופכת פחות ופחות מעודדת בריאות ואנחנו מעלים בעקבות כך במשקל.

מדי פעם, אנו עוסקים בתכניות הרזיה שונות, המכונות דיאטה. ישנן דיאטות קיצוניות הכוללות צומות, או הגבלת התזונה לסוג אחד של מזון למשך כמה ימים. התוצאה, פעמים רבות, הפוכה מזו שקיווינו לה, כלומר – השמנה.

במאמר זה נבחן את האפשרות הנהדרת של הרזיה ללא דיאטה כלומר, הרזיה ללא תכנית צריכת מזון מסוימת, אלא כחלק מאורח חיים טבעי ובריא לטווח ארוך.

יש לציין כי פירושה הלשוני של המילה "דיאטה" הוא צריכת המזון והמושג לאו דווקא מיועד עבור הרזיה.

הרזיה ללא דיאטה, היא תכנית הרזיה שאינה קיצונית, כלומר, היא מאפשרת צריכה קלוריות אשר מותאמת לצרכי הגוף ולכמות הפעילות הממוצעת, אולם היא לטווח ארוך.

המגבלה המרכזית של תכנית הרזיה ללא דיאטה, היא שההרזיה היא איטית, לכל היותר קילוגרם אחד בשבוע. הרזיה מהירה אינה נחשבת כתכנית הרזיה ללא דיאטה לטווח ארוך.

בצד העובדה שהרזיה ללא דיאטה הינה תהליך איטי, יש ציפיה כי הישגי הרזיה כזו ישמרו לאורך השנים. זאת מכיוון שאין מדובר על מאמץ מרוכז, אלא על שינוי מושכל של התנהגויות.

הרזיה ללא דיאטה – הסוד הוא בשינוי הרגלי האוכל

ניתן לומר כי הרזיה ללא דיאטה, אינה כוללת תפריט יומי מסודר ובו נכתב מראש מה יש לאכול בכל פרק זמן מוגדר.

הרזיה ללא דיאטה הינה תהליך עמוק של הבנת צרכי הגוף ותכולות המזון, וסיגול הרגלים בריאים.

בתכנית הרזיה ללא דיאטה נלמד, למשל, לבחון את כמות הפחמימות והשומנים באוכל שאנו צורכים, ונלמד להעדיף סוגי מזונות יעילים וכאלה שאינם משמינים.

הרעיון הוא לפתח מודעות למשקל גוף תקין, ולשמירה על איזון – זה אפשרי!

הרזיה ללא דיאטה תבחן גם את הסיבה למשקל העודף

בשיטות רבות של הרזיה ללא דיאטה, תצטרכו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • מדוע הגעתי למשקל עודף?
  • האם אני משתמש באוכל כבנחמה?
  • האם אוכל הוא תחביב עבורי?
  • האם אוכל הוא אחת ההנאות הבודדות הממלאות את יומי?

בהרזיה ללא דיאטה משננים כל הזמן כי האוכל הוא רק הדלק המאפשר לגוף לפעול.

כאשר נזהה דפוסי מחשבה והתנהגות, אשר מאפשרים לאוכל להפוך עבורנו ליותר מכך – נשתדל לטפל בדפוסים אלו ולמצוא דפוסי התנהגות תחליפיים.

לדגומה, אם האכילה הפכה עבורנו להיות תחביב או הנאה גדולה – האם ניתן למצוא תחביב אחר ובריא יותר, אשר יחליף אותה?

הרזיה ללא דיאטה – כמה טיפים ראשוניים

הרזייה ללא דיאטה תבקש מכם להשיג מידע מהימן בנוגע להרגלי האכילה שלכם ותתבקשו לבדוק ולשים לב למזון שנכנס אל הצלחת שלכם.

למשל, האם כאשר אתם מכינים אוכל בבית, אתם נוהגים להכין אוכל מטוגן? אם כן, האם ניתן להחליף את התפריט בחלק מהזמן באוכל אפוי או מבושל?

האם כאשר אתם קונים מצרכי מזון, אתם נוהגים לבחון את רשימת התכולה? תופתעו לגלות עד כמה לא בריאים המצרכים שאתם נהנים לאכול.

העדיפו תמיד לצרוך מוצרי מזון שאחוזי השומן בהם עד 9%. לא מומלץ לצרוך מוצרי חלב שאין בהם שומן, מפני ששומן מאפשר ספיגה של סידן.

הרזיה ללא דיאטה מאפשרת לך לבחון אם אתה מקיים אורח חיים נכון ובריא ומסייעת לרדת במשקל גם ללא שינויים קיצוניים בהרגלי צריכת המזון.